E-koolitused

Korduma kippuvad küsimused

Kas patrullekipaaži väljasõit minu objektile on alati tasuline?

Jah, alates teisest väljasõidust. Kui sinu valvesüsteem annab viimase 30 päeva jooksul korduvalt valehäireid, tuleb sul tasuda alates teisest väljasõidust vastavalt kehtivale hinnakirjale 25 eurot + käibemaks (äriklient) ja 25,4 eurot koos käibemaksuga (eraklient). Hind kehtib erinevates piirkondades üle terve Eesti.

Valehäire, mis on põhjustatud kliendipoolse eksimuse tõttu, on alati tasuline. Täisteenuse kuutasus sisaldab väljasõidu tasu juhul, kui tegemist ei ole kliendi eksimusega või korduva väljasõiduga. Kombi- ja infoteenuse puhul on kõik väljasõidud tasulised – pole vahet, kas tegemist on kliendi eksimusega või mitte.

Kliendi kohutus on hooldada valveseadmeid ja jälgida, et süsteem ei annaks valehäireid.

Kas ma saan patrullekipaaži väljasõidu tühistada?

Jah. Alates häire saabumisest saad 3 minuti jooksul väljasõidu tühistada ilma, et väljasõidu järgneks arve. Selleks tuleb sul teavitada meie juhtimiskeskust numbril numbril +372 6191899.

Kui palju Foruse klienditeenindusse ja juhtimiskeskusesse helistamine maksab?

Helistamise tasu on sinu kõnepaketi sees ehk oleneb sinu teleoperaatori hinnakirjast. Foruse lühinumbrile helistamine on alati sulle tasuline ja hind oleneb sinu teleoperaatori hinnakirjast. Sinu kõne alati salvestatakse.

Mis on valehäired ja miks need tekivad?

Valehäire võib tekkida erinevatel põhjustel, nagu näiteks hooldamata või valesti paigaldatud seadmed ja tehnilised rikked. Lisaks võib olla sageli valehäire põhjuseks inimlik eksimus – valesti sisestatud kood, uste ja akende lahti jätmine jne. Valehäire korral on oluline võtta kasutusele kiired ja efektiivsed meetmed, et tagada valvesüsteemi tõrgeteta toimimine.

Kuidas teavitada valehäirest või eksimusest?

Kui sinu objekt läheb häiresse, tuleb automaatne signaal Foruse juhtimiskeskusesse ja reageerime koheselt. Iga häire on meie jaoks prioriteet.

Valehäire või eksimusest tingitud häire korral teavita koheselt Foruse juhtimiskeskust numbril +372 619 1899, et häire tühistada. Patrullekipaaži reageerimine valehäirele on tasuline, sõltumata valitud teenuspaketist.

Kuidas vältida valehäireid?

Sageli on korduvate valehäirete põhjuseks inimlik eksimus. Väga oluline on oma inimesi koolitada ja ka ise meeles pidada, et näiteks enne valvestamist tuleb sulgeda ja võimalusel lukustada kõik uksed ning aknad ja jälgida, et andurite töövälja ei jääks liikuvaid esemeid. See suurendab oluliselt turvalisust ja vähendab sissetungimise võimalusi.

Tihtipeale on häire põhjuseks ka inimlik viga, kus kasutaja sisestab vale koodi, unustab valvealasse sisenedes seda teha või peale objekti valvestamist ei lahku objektilt lubatud viiteaja sees.

Väga sageli tulevad valehäired hooldamata seadmetest. Regulaarne hooldus tuleb teha vähemalt üks kord aastas. Hoolduse käigus kontrollib tehnik üle kõik turvasüsteemi osad, nende tööraadiuse, signaalide korrektse ning täpse edastamise juhtimiskeskusesse jne.

Lisaks hindab hooldusspetsialist valvesüsteemi üldist töökorda ning jagab soovitusi valvesüsteemi kasutamiseks või teeb ettepaneku mõni seade välja vahetada.

Kliendina tuleb arvestada, et ükski seade ei ole igavene ning tihtipeale on otstarbekam süsteem välja vahetada kui vana ja rikkis valvesüsteemi parandada. See aitab ennetada tehnilisi probleeme ja tagada süsteemi usaldusväärne toimimine.

Hooldamata süsteemi eripäraks on see, et valveobjekt võib edastada rikkelise seadme tõttu massiliselt valehäireid või süsteem ei edasta enam üldse häiresignaale.

Kahjuks on toimunud hooldamata seadmete tõttu ka üksikuid reaalseid kahjujuhtumeid, kus valvesüsteem ei ole rakendunud juhul, kui oleks pidanud. Eriti ohtlikuks kujunevad olukorrad, kus ei rakendu või edasta tulehäire ning inimelu võib olla reaalselt ohus.

Mis on info-, kombi- ja täisteenuse peamine erinevus?

Täisteenusel puhul saadame häire korral patrulli koheselt välja ja helistame seejärel kliendile. Informeerime klienti, et objektilt tuli signaal ja patrull läheb kontrollima. Täisteenuse kuutasus sisaldab väljasõidu tasu juhul, kui tegemist ei ole kliendi eksimusega või korduva väljasõiduga.

Info- ja kombiteenuse puhul proovime enne patrulli välja saatmist klienti kätte saada. Kui klient ei vasta, lähme kontrollima. Kombi- ja infoteenuse puhul on kõik väljasõidud tasulised – pole vahet, kas tegemist on kliendi eksimusega või mitte.

Kuidas tellida ja palju maksab valveseadmete hooldus?

Hoolduse saad meilt tellida lihtsalt Foruse iseteeninduskeskkonnas või meile helistades +372 619 1999 või kirjutades klienditeenindus@forus.ee. Lepingulised kliendid on sageli meilt tellinud regulaarse hooldusteenuse.

Foruse hooldusteenuse hinnakirjaga saad tutvuda lähemalt siin (erakliendile) ja siin (ärikliendile).

Loe valveseadmete hooldusest lähemalt meie veebilehelt.

Kas võin ise oma valveseadmeid hooldada?

Soovitame sul seda mitte teha. Hoolduseks on mõeldud spetsiaalsed vahendid ja ise hooldades võid kergelt seadmed ära lõhkuda. Kui häire seetõttu ei edasta signaali, vastutad kliendina sina. Hooldust peaks tegema ainult pädev spetsialist.

Kui võtad oma hoones või kodus valveseadmed lahti ja proovid neid ise hooldada, tuleb meile juhtimiskeskusesse sellest kohe signaal.

Mis juhtub, kui sisestan valvekoodi mitu korda valesti või see on meelest läinud?

Kui sisestad mitu korda valvekoodi valesti, siis valvepult blokeerub. Saame sellest juhtimiskeskuses kohe häireteate. Peale häiret helistame kliendile, et uurida põhjuseid. Seejärel saame koos olukorra lahendada.

Kui lähedale peab turvatöötaja või patrull minu objektile pääsema?

Sinu objekti kaitsmiseks peab turvatöötaja pääsema sinu ukseni ja ärihoones majja sisse (vastavalt lepingu tingimustele). Palun pea meeles, et tagaksid turvatöötajatele juurdepääsu valveobjektile ja veendu, et turvaettevõttel oleks vajalikud võtmed või koodid kõigi objektini viivate uste ja väravate jaoks. Ainult nii saame pakkuda sulle maksimaalselt kaitset.

Kas ehitustööd minu hoones võivad mõjutada valveseadmete tööd?

Võivad küll. Kui teed oma hoones ümberkorraldusi, ehitustöid või muutub hoonesse sissepääs vms, tuleb sellest turvafirmat kindlasti koheselt teavitada. Need võivad mõjutada häirete edastamist. Näiteks andurite tööraadius võib muutuda ja valveseadmed ei pruugi täita enam oma eesmärki.

Muu abiinfo

Kampaania „Kaks kodu, kaks kindlust”

Vaata edasi

Juhendid ja tehniline tugi

Olulised juhendid ja seadmete kasutusõpetused.

Vaata edasi

Avariid, rikked ja puudused

Tehnoseadmete avariid, rikked ja puudused. Kuidas teatada ja kui kiiresti reageerime.

Vaata edasi

Lepingud, arved ja aktid

Info lepingute, arvete ja aktide kohta.

Vaata edasi

Tingimused ja hinnakiri

Lepingute üldtingimused, andmekaitsetingimused ja hinnakiri.

Vaata edasi

Turvakindlustus

Kaitse vee- ja tulekahjude, varguste ning vandalismi kahjude korral.

Vaata edasi