E-koolitused

Pühad ja aastavahetus Foruse juhtimiskeskuses – ilutulestik kasvatas massiliselt häirete arvu

Jõulupühade ajal liikusid paljud inimesed linnast välja ning ärid olid tühjad – keegi seal palju ei liikunud ega toimetanud. See hoidis ka valehäirete arvu madalamana. Kui jõulud oli meie juhtimiskeskusele vaiksem periood, siis aastavahetus tõi rohkelt häireid ning väljakutseid üle terve Eesti. Peamiseks põhjuseks ilutulestik ning rahvamassid baarides ja restoranides.

Igal aastal tund enne aastavahetust kasvab Foruse juhtimiskeskuses massiliselt häirete arv, kinnitab Foruse juhtimiskeskuse juht Rasmus Peterson. Häired tekivad ilutulestikust ja sellega kaasnevast vibratsioonist. „See tekitab statistiliselt väga palju valehäireid. Kui terve linn korralikult mürtsub, mõjutab see tugevalt valveseadmete andureid. See tähendab tund-paar meie jaoks vähemalt viiekordset töömahu tõusu,“ ütles Peterson. Sellega oskavad töötajad iga aasta arvestada ning kaasata tuleb täiendavat abiväge.

Reeglina tulevad häired äride väliterritooriumitelt, kuid samuti eraklientidelt. Näiteks iga aasta tuleb rohkelt häireid Tallinna vanalinna korteritest ja äridest. See aasta küll natukene vähem, sest linn ei korraldanud suurt ilutulestikku.

Rasmus Peterson tõdeb, et nii kliendil kui ka Forusel pole tegelikult selles olukorras midagi teha, et neid häireid vältida. Paar tundi tuleb lihtsalt ära kannatada. „Me ei saa andureid vähemtundlikuks keerata – see suurendab riski, et me ei suuda reaalsele sündmusele reageerida.“

Paanikahäired ja vandalism

Üks osa on häirete osakaalust aastavahetusel on seotud ilutulestikuga, teine osa aga rahvamasside liikumisega Foruse valveobjektidel (baarid, restoranid jne). Erinevatest äridest tuleb aastavahetuse perioodil rohkem paanikahäireid – kas on tegemist joobes inimestega või on lihtsad inimesed ära väsinud, keda patrulltöötajal tuleb „turgutada“.

Jõulude ajal on paljud inimesed peredega, aga üks osa inimesi leiab tee ikkagi linnapeale baaridesse. „Nende inimeste tuju ei ole jõulude ajal võibolla kõige rõõmsameelsem ja nad satuvad meelelahutuskohtades sekeldustesse – tüütavad teenindajaid jne. Meie kliendid paluvad sellises olukorras abi.“

Peterson lisas, et pühade ajal tuli ette ka meie turvatöötajate ründamist kellegi kinnipidamise käigus. Samuti esines varasemast rohkem vandalismi – mitte kasu saamise nimel ei rünnatud objekti, vaid näiteks visati üle terve Eesti erinevate objektide aknaid sisse.

Pühadeperioodil esines ka mitmeid sissemurdmisi äridesse, kuid võrreldes varasemate aastatega oli seda Foruse praktikas vähem. Juhtimiskeskusele tuli tegeleda ka põlengutega, mis suudeti tänu kiirele reageerimisele operatiivselt tõkestada.

Naljakad juhtumid

Kui tavaliselt kasvatab täiskuu nii-öelda „tühjade kõnede“ arvu, siis pühadeperiood toob samuti meie juhtimiskeskuse jaoks perioodi, kui helistajal otsest muret ei ole, vaid ta soovib lihtsalt kellegagi telefoni teel jutustada ning häid pühi või kaunist aasta lõppu soovida. Ette tuli ka olukordi, kui keegi soovis meie juhtimiskeskuse kaudu pitsat tellida.

Aeg-ajalt juhtub seda, et keegi näeb meie patrullautot kuskil peatumas ning seda peetakse Foruse taksoks ning sinna proovitakse sisse ronida.

Kokkuvõtteks – aasta lõpus tuli meie juhtimiskeskusel ja patrullidel tegeleda paljude juhtumitega, kuid suutsime kõik olukorrad lahendada ning oma klientidele abiks olla.

Muud uudised Vaata kõiki

Veel põnevat lugemist.

Alex Roost ja Kairi Nõulik Äripäeva raadiosaates „Kõik ärikinnisvarast“ – kinnisvara jätkusuutlikkus on tulnud, et jääda

Kohustusliku tuleohutusaruande tähtaeg läheneb – miks on oluline kutsuda kontrolli tegema kvalifitseeritud spetsialist?

Kolme ettevõtte kogemus kõnekeskuse teenusega: kuidas välise partneri abiga kulusid kokku hoida ja tagada muretum äritegevus