E-koolitused

Foruse juhatuse liige Kaimar Karuauk: klassikaline turvateenus jääb nišitooteks, pakkuma peab tarku lahendusi

Meie juhatuse liige Kaimar Karuauk räägib usutluses Delfi Ärilehele, et konkurentsis püsimiseks tuleb turvapartneritel klientidele pakkuda lisandväärtust. Turvateenistujatel tuleb üha rohkem täita ka büroojuhi ülesandeid ja olla teinekord kaubanduskeskustes haldusjuhi käepikendus. Kui turvaäris räägitakse tavaliselt juhtimiskeskusest, siis Forus räägib oma äris klienditeeninduskeskusest.

Eelmisel aastal muutus turvaseadus turvategevuse seaduseks ja seal on nõue, et kõigil peab olema kas valvetöötaja või turvatöötaja kutse.

Mis on teie valdkonnas veel keerulist peale seadusemuudatuse ja nõuete tugevnemise?

See on inimestega töö. Üks on personaliküsimus, puhas kvaliteet ja kvaliteetse teenuse osutamine, töötajate koolitamine. Teine pool on see, et puhas turvatöötajakulu läheb kliendile kalliks. Püüame kliendi jaoks leida nutikaid lahendusi, kus asjad on automatiseeritud ja võib-olla ainult patrull reageerib mingitele sündmustele. Aga logistikakeskuses on näiteks broneeringusüsteemid tehtud selliselt, et autojuht saab oma autosse teate, millal ta peab sõitma ja millise platvormi juurde. Pigem keskendume sellele, et kuna AI [tehisaru], aina nutikamad seadmed ja kaamerad tulevad peale, tahame olla esirinnas, et neid lahendusi kliendile pakkuda.

Mis Foruse tulevikuplaanid on, kuhu te sihite, kuhu veel annab minna, mida veel ära teha?

Arvan, et Eesti turgu on veel võtta küll. Klassikalises mõttes turvateenistus jääb ilmselt ka, võib-olla nišitootena, kuskil kaubanduskeskustes. Aga eks me pea liikuma selles suunas, et suudaksime tarku lahendusi pakkuda. Me ka pakume, aga areng selles sektoris on hästi kiire, peame end kiirelt liigutama. AI, nutikad lahendused, targad turvalahendused, võib-olla mingid kombinatsioonid klassikalisest turvateenusest ning AI-st, miks mitte droonitõrje. Kõik see on ju praegu tegelikult olemas, püüame sellest aru saada ja kaasa ujuda, mitte arengust maha jääda. Seepärast otsime kliendi jaoks teisi, täiendatud ja uuenduslikke lahendusi, et ei oleks ainult klassikaline turvateenus.

Kui suur probleem on tänasel päeval klientide jaoks teenuse hind ja mida näitab järjest suurem varguste arv? Loe täispikka intervjuud Kaimar Karuauguga Delfi Ärilehest.

Muud uudised Vaata kõiki

Veel põnevat lugemist.

Sõbralik meeldetuletus: miks ka kõige tublim lemmikloom peab avalikust rannast eemale jääma?

Vaata veebiseminari 112 häireedastuse muudatusest: Foruse eksperdid selgitavad, mida peab iga omanik silmas pidama

Algas ametlik rannahooaeg: hoolitseme esmakordselt pealinna randade ohutuse ja turvalisuse eest